Typowe usterki w Audi A4 B6 – poradnik kupującego

Typowe usterki w Audi A4 B6 – poradnik kupującego

1
Audi A4 B6

 

Samochody osobowe z logo Audi na masce cieszą się ogromną popularnością w Polsce. Jak na razie większość aut kupowana jest z drugiej ręki ze względu na bardzo wysoką cenę nowych modeli.

Jednym z najczęściej poszukiwanych modeli na polskim rynku jest Audi A4 B6. Wygodna limuzyna o masywnej sylwetce, klasycznej stylistyce , komfortowym zawieszeniu i z mocnym silnikiem, w dodatku doskonale wyposażona – dla wielu osób to ideał samochodu. Niestety, także dla złodziei (samochód jest ciągle w czołówce kradzionych aut).

Audi A4 B6 produkowano przez cztery lata. Samochód pojawił się w salonach w 2000 roku, a jego produkcję zakończono w 2004. Producent zaoferował trzy wersje: sedan, kombi i kabriolet. W aucie wykorzystano płytę podłogową PL46, zastosowano komfortowe zawieszenie z aluminium oraz powiększono je nieco w stosunku do poprzednika. Nowością w tej konstrukcji była także bezstopniowa skrzynie biegów Multitronic.

Na polskim rynku obecnie najpopularniejsze są trzy źródła używanych Audi A4 B6. Pierwsze to auta krajowe, kupowane w polskich salonach, które mogą mieć bardziej zużyte zawieszenie z powodów, na które każdy polski kierowca przeklina przynajmniej raz dziennie. Chodzi oczywiście o drogi. Drugie źródło to auta pozyskiwane z Niemiec, gdzie ich właściciele przesiadają się właśnie do najnowszych modeli i pozbywają się kilkulatków.

Trzecie źródło to samochody sprowadzane z Wielkiej Brytanii. Są najtańsze (czasami ceny są niezwykle atrakcyjne), ale zazwyczaj są to samochody powypadkowe (kupowane na aukcjach) i na dodatek przed brutalną operacją przeszczepu kierownicy na lewą stronę, która nie tylko sporo kosztuje, ale ma wpływ na wytrzymałość karoserii. O złym dopasowaniu elementów we wnętrzu i awariach elektryki lepiej nie wspominać. Kupując to auto koniecznie trzeba sprawdzić, czy aby nie jest to egzemplarz z Wielkiej Brytanii albo Irlandii, który przeżył niemiłą przygodę na drodze, po której go szybko naprawiono i z innego dawcy (w jeszcze gorszym stanie) przełożono mu układ kierowniczy oraz inne części i wspawano nieudolnie przegrodę.

Kupując auto używane, można spotkać A4 wyposażone w jeden z dwudziestu jeden rodzajów napędu. Dla wielbicieli napędów wysokoprężnych, paleta silników obejmuje siedem modeli. Są to cztery silniki TDI o pojemności 1,9 litra (moc od 100 do 130KM) oraz trzy TDI o pojemności 2,5 litra (moc od 155KM  do 180KM). Dla tych, którzy wolą wlewać do auta bardziej szlachetne paliwo, paleta silników składa się z czternastu jednostek. Są to silniki 1,6i (102KM), 1,8T (moc od 150 do 190KM), 1,8T 2,0 FSI (150KM), 2,0i (130KM), czy też 2,4 30V (170KM) i 3,0 (220KM). Często można spotkać egzemplarze z silnikami benzynowymi, posiadające zamontowaną instalację LPG. Przy zakupie auta trzeba koniecznie sprawdzić jej stan.

Typowe usterki w Audi A4 B6

Jedną z najbardziej kosztownych awarii, jaką może sprawić właścicielowi Audi A5 B6 jest zepsucie się automatycznej skrzyni Multitronic (opartej konstrukcyjnie o dwie bieżnie połączone specjalnym łańcuchem), stosowanej w samochodach z napędem na przednie koła. Najczęstszym powodem awarii jest wadliwe oprogramowanie skrzyni, ale skrzynia może też być zniszczona poprzez niewłaściwą eksploatację (zbyt ostra jazda, duże przeciążenie, mocne hamowanie). Naprawa jest niezwykle droga i może wynieść nawet dziesięć tysięcy złotych (może kosztować więcej). Skrzynię można czasami regenerować. Właściciele aut często sprowadzają do nich używane skrzynie z Anglii albo Niemiec, kupowane na aukcjach internetowych. Istnieje duże ryzyko, że taka skrzynia albo nie będzie działać, albo będzie składać się tylko z obudowy. Wiele osób prewencyjnie unika nazwy Multitronic, co zdecydowanie wpływa korzystnie na stan ich kieszeni.

Czytaj dalej: Audi A4 B6 – poradnik kupującego.

czego szukali ludzie czytający ten post:

  • audi a4 b6 wady
  • najczęstsze usterki audi a4 b6
  • wady audi a4 b6
  • audi a4 b6 usterki
  • typowe usterki audi a4 b6
  • audi a4 b6 jaki silnik do gazu

1 COMMENT

  1. Tak dla sprostowania Audi A4B6 jest tak skonstruowane że przy zmianie z Anglika na EU nie trzeba nic ciąć i spawać przegroda jest w każdym egzemplarzu gotowa z zaślepkami czy to na GB czy EU a usterki to nie tylko skrzynia ale reszta to nic poważnego.

Leave a Reply